Strona główna

obóz w Borowicach

OBÓZ SPORTOWY W BOROWICACH

BOROWICE 2010

1sierpnia - 13 sierpnia 2010 r., właśnie w tych dniach część naszej drużyny siatkarskiej przebywała na obozie sportowym w Borowicach, położonych w pobliżu malowniczego Karpacza, w południowo - zachodniej Polsce.

W poniedziałek, 1 sierpnia po trzynastogodzinnej jeździe autokarem dotarliśmy na miejsce, do ośrodka wypoczynkowego „Hottur”. Do dyspozycji mieliśmy w okolicy halę sportową, dwa boiska wielofunkcyjne, syntetyczne, bieżnię z nawierzchnią tartanową i basen odkryty (z którego nie skorzystaliśmy ze względu na warunki atmosferyczne). Razem z nami przebywały inne grupy sportowe: siatkarki UKS DANEX (trener Dariusz Milewski), KKS Orzeł Bobola Siemiatycze – zespół juniorów młodszych (trener Rafał Burakowski) i zespół trampkarzy starszych (trener ks. Jarosław Rosłon), grupa kick – bokserów pod kierownictwem 9-cio krotnego mistrza świata, Marka Piotrowskiego, grupa cheerleader’s z PG 1 Siemiatycze (opiekun Kamila Półtorak) oraz grupa tancerek. Kierownikiem obozu był ks. Robert Grzybowski a jego zastępcą jego brat, ks. Krzysztof. Łącznie na obozie było około 130 osób.

Dni obozu sportowego w Borowicach mijały pod hasłem: ,,Bóg, Honor, Ojczyzna''. Każdego dnia zaraz po porannym rozruchu i śniadaniu spotykaliśmy sie na świetlicy gdzie księża przedstawiali nam motto dnia. Codziennie braliśmy udział w zajęciach sportowych oraz Mszy Świętej. Wieczorami spotykaliśmy się na podsumowaniu, którym towarzyszyła piosenka „Jaki był ten dzień?”. Dzięki takiej organizacji mieliśmy treningi nie tylko fizyczne, ale i duchowe.

Na początku obozu wybraliśmy kapitana naszej drużyny. Na tę ważną funkcję  w demokratycznych wyborach wybrana została Orzepowska Iza. Na treningach pracowaliśmy nad rzemiosłem siatkarskim (technika + taktyka). Rozegraliśmy również mecze z dziewczętami z Danexu, które udzieliły nam paru lekcji gry w siatkówkę. Mimo braku doświadczenia i umiejętności podejmowaliśmy walkę. W ramach przygotowania fizycznego wyruszaliśmy na piesze wędrówki m.in. nad Wodospad Podgórnej, biegaliśmy się do Świątyni Wang, kaplicy Św. Anny, przy której znajduje się źródełko miłości. Będąc w Karpaczu nie mogliśmy ominąć toru saneczkowego. Największym  osiągnięciem jednak  było   zdobycie szczytu  Śnieżki (1602 m. n.p.m.). Piękne widoki z gór na długo pozostaną w naszej pamięci. Dzięki temu, że Borowice położone są blisko  granicy czeskiej, mogliśmy odwiedzić Skalne Miasto w Czechach. Tam wysłuchaliśmy wiele ciekawych historii związanych z wielkimi skałami, oraz kupiliśmy wyjątkowe czeskie czekolady.

Podczas pobytu bywały dni, w których pogoda nas nie rozpieszczała. Mieliśmy okazję obejrzeć film ,,Wojownik'' o dziewięciokrotnym mistrzu Świata w kick – boxingu, Marku Piotrowskim, wielkim mistrzu, który teraz walczy z ciężką chorobą. Motto życiowe tego The Punisher’a brzmi: „wstań i walcz”. Zaszczytem było poznanie pana Marka, życzymy powrotu do zdrowia.

Odważni mogli spróbować swoich sił podczas lekcji tańca hip-hopu  u p. Sandry, opiekunki tancerek.

Dzień przed wyjazdem żegnaliśmy się ze wszystkimi przy ognisku. odbyło się podsumowanie obozu i podziękowania kadrze szkoleniowej.

Zawodniczki GG Siemiatycze będące na obozie to: Orzepowska Izabela, Moczulska Ewelina, Smorczewska Patrycja, Iwaniuk Edyta, Nesterowicz Karolina, Gorochowicz Olga, Ekonomiuk Paula, Nowicka Magdalena, Fionik Natalia, Łozecka Magdalena.

Osoby  wchodzące w skład kadry: Elwira Mroczkowska, Monika Jurkiewicz, Teresa Milewska, Daniel Podoliński i pielęgniarka Wiesława Piotrowska.

Uczestniczki obozu wraz z trenerem składają podziękowania wszystkim, którzy pomogli w organizacji i przebiegu obozu: Wójtowi Gminy Siemiatycze, dyrektorowi Gimnazjum Gminnego w Siemiatyczach, Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej, sponsorom, kadrze, firmie przewozowej i gospodarzowi ośrodka