Strona główna

Rok szkolny 1999 - 2000 Rok szkolny 2000 - 2001 Rok szkolny 2001 - 2002 Rok szkolny 2002 - 2003 Rok szkolny 2003 - 2004 Rok szkolny 2004 - 2005 Lata szkolne 2005 - 2006 Rok szkolny 2006 - 2007 Lata szkolne 2007 - 2008 Rok szkolny 2008 - 2009 Rok szkolny 2009 - 2010 Rok szkolny 2010 - 2011 Rok szkolny 2011 - 2012 Rok szkolny 2012 - 2013 Rok szkolny 2013 - 2014 Rok szkolny 2014 - 2015 Rok szkolny 2015 - 2016 Rok szkolny 2016-2017 Rok szkolny 2017-2018

Kronika szkolna

Rok szkolny 2008 - 2009

ROK SZKOLNY 2008 - 2009

Klasa I a

z wychowawczynią p. mgr Agnieszką Malinowską

Klasa I c

z wychowawczynią p. mgr Lidią Kasperuk

Wymiana polsko-niemiecka -Wrzesień 2008

We wrześniu 2008 r. 14 uczniów z II klas Gimnazjum Gminnego w Siemiatyczach brało udział w polsko-niemieckiej wymianie młodzieży. Rolę opiekunów pełnili: pani Anna Makowska i pan Marcin Stypułkowski. Na zaproszenie władz zaprzyjaźnionego miasta niemieckiego Gransee w wyjeździe uczestniczył także pan dyrektor Kazimierz Gietek oraz pani Katarzyna Terebun.

Pierwszego dnia prawie cały dzień spędziliśmy w autobusie oraz w pociągu. Spod naszej szkoły wyjechaliśmy około godziny 4.30. W Gransee byliśmy o 16.00, skąd autobus zabrał nas do miejsca, gdzie mieliśmy mieszkać. Tam przy poczęstunku zapoznaliśmy się z panią dyrektorką i nauczycielką szkoły w Zernikov. Skosztowaliśmy też tradycyjnego niemieckiego dania - sałatkę ziemniaczaną.

Drugiego dnia, w poniedziałek po śniadaniu pojechaliśmy do Gransee. Tam uroczyście przywitał nas burmistrz miasta i władze miejskie. Potem zwiedzaliśmy miasto. Przewodnik oprowadzał nas po interesujących miejscach - kościołach i wieżach. Zobaczyliśmy także grób królowej Luizy i inne zabytki. Mieliśmy też czas wolny na kupienie pamiątek i upominków. Następnie pojechaliśmy do szkoły w Zernikov. Przywitaliśmy się uczniami, z którymi mieliśmy spędzić ten tydzień. Wręczyliśmy im prezent i zwiedziliśmy szkołę.  Potem wspólnie pojechaliśmy na konie. Po jeździe konnej odbył się grill. Graliśmy również w piłkę. Około 18.00 wróciliśmy do domu.

We wtorek wraz z kolegami niemieckimi pojechaliśmy do oddalonego od Zernikov o 100 km. Poczdamu. Na początku zwiedzaliśmy miasto - piękne budowle i krajobrazy. Mieliśmy też 3 godziny czasu wolnego. Mogliśmy coś zjeść oraz kupić pamiątki. Tam spędziliśmy cały dzień.

W środę pojechaliśmy do szkoły, aby zobaczyć, jak wyglądają lekcje niemieckich uczniów. Sami byliśmy na 2 lekcjach: plastyce i matematyce. Dużo czasu spędziliśmy na dworze - graliśmy w rugby, siatkówkę i piłkę nożną. Następnie zwiedziliśmy Muzeum Parku Krajobrazowego Stechlin. W ciekawy sposób dowiedzieliśmy się wielu rzeczy o lesie, wodzie i ziemi. Poszliśmy także nad jezioro, gdzie podziwialiśmy wspaniały krajobraz. Wróciliśmy do szkoły, skąd pojechaliśmy do naszego domu.

Początek następnego dnia spędziliśmy w szkole, gdzie uczestniczyliśmy w lekcji języka angielskiego. Potem wraz z młodzieżą niemiecką poszliśmy do kręgielni. Na świetnej zabawie minęły nam 2 godziny. Potem poszliśmy do smażalni ryb, położonej obok pięknego jeziora. Zmęczeni po grze w kręgle mogliśmy tam zjeść i odpocząć.

W piątek pojechaliśmy do wspaniałego Aqua Parku. Chociaż spędziliśmy tam 3 godziny, nikomu nie było dosyć. Po basenie wszyscy  pojechaliśmy do miejsca, gdzie mieszkaliśmy. Odbyło się tam pożegnalne ognisko, na którym grupa niemiecka przygotowała nam sporo niespodzianek. Musieliśmy odnaleźć skarb - słodycze. Każdy z nas dostał pamiątkowe zdjęcie w świetnej ramce. Mieliśmy też okazję własnoręcznie zrobić pamiątkową chustkę. Po ognisku pożegnaliśmy się z przyjaciółmi z  Niemiec.

Następnego dnia wyjechaliśmy około 5.00. Do domu dotarliśmy o 17.00 w niedzielę.

Ten wyjazd był wspaniałym doświadczeniem. Poznaliśmy wielu ludzi, z którymi mimo tego, że pochodzimy z różnych krajów umieliśmy się porozumieć. Bardzo ciekawie spędziliśmy czas w Niemczech, zobaczyliśmy piękne miejsca i  krajobrazy. Było świetnie. ( autor: Dorota Homanowska)

Głównym sponsorem wymiany była Fundacja ( Polsko Niemiecka Współpraca Młodzieży )

za co serdecznie dziękujemy !!!

Na dworcu HBF w Berlinie
Frau A. Stegeman - dyrektor zaprzyjaźnionej szkoły w Niemczech oraz K.Gietek - dyrektor gimnazjum
Podczas zwiedzania Poczdamu

posiadłości letniej rodziny Messerschmitów - od lewej.

1. Horst Stuhlmuller – Przewodniczący Rady Miasta Gransee

2. Kathrin Reiffle - Kierownik Urzędu

3. Katarzyna Terebun - nauczycielka Gimnazjum

4. Frank Stege – Dyrektor Urzędu Gminy
5. Kazimierz Gietek - dyrektor Gimnazjum

Zernikov - miejsce zakwaterowania grupy polskiej
,,SANS SOUCI" w Poczdamie - rezydencja Cesarza Fryderyka Wielkiego

DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ

I ŚLUBOWANIE KLAS I - CH

HALLOWEEN 2008

SPOTKANIE Z AKTOREM

p. Dariuszem Kowalskim

- Januszem Traczem z ,, Plebanii"

ROCZNICA ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI

Jasełka i spotkanie opłatkowe

Maryja i Józef szukają schronienia Maryja i Józef

Występ klasy III c Jury oceniające występy poszczególnych klas

CHOINKA  2009

SPOTKANIE Z PANIĄ SEKRETARZ GMINY

SPOTKANIE Z  P. PROKURATOREM

EGZAMIN GIMNAZJALNY 2009

Lekcja historii na zamku w Liwie

Na zamku w Liwie

Nauka średniowiecznego tańca wcale nie jest taka łatwa ....

Niektórzy sposobili się do walki ...

Inni obserwowali zmagania ludów barbarzyńskich z rycerstwem średniowiecznej Europy